Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální podnikání jako společensky odpovědné a udržitelné podnikání
Vilímovská, Magdaléna ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na porovnání konceptu sociálního podnikání s konceptem společenské odpovědnosti a udržitelnosti firem. Teoretická část se zabývá občanským sektorem, sociální ekonomikou, sociálním podnikáním a společenskou odpovědností a udržitelností firem. V empirické části je nejprve provedeno porovnání principů a indikátorů sociálního podnikání s evropskými standardy udržitelnosti ESRS. Následně jsou témata a oblasti těchto standardů identifikována prostřednictvím analýzy u konkrétních aktivit tří vybraných sociálních podniků. Výzkum má za cíl zjistit zda, a případně jak, se shodují aktivity sociálních podniků se zásadami společenské odpovědnosti a udržitelnosti firem dle evropských standardů udržitelnosti ESRS. Výsledky výzkumu ukazují, že zkoumané sociální podniky ve všech tematických oblastech environmentálního, sociálního a ekonomického pilíře skrze své aktivity společenskou odpovědnost a udržitelnost podle daných kritérií naplňují.
Lidský kapitál pro podporu rozvoje cirkulární ekonomiky
KREJZOVÁ, Dagmar
Tato diplomová práce se zabývá analýzou provázanosti lidského kapitálu a rozvoje cirkulární ekonomiky v České republice. Teoretická část je zaměřena na amortizaci lidského kapitálu v souvislosti s nástupem Průmyslu 4.0. Jsou definovány klíčové pojmy a souvislosti. Je zde provedena analýza amortizace lidského kapitálu a popsána cirkulární ekonomika a její výzvy. Důraz je kladen také na propojení cirkulární a sociální ekonomiky. Empirická část byla zpracována jako kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní část byla realizována formou polostrukturovaných dotazníků s odborníky pohybujícími se v oblasti cirkulární ekonomiky. Na základě vyhodnocení kvalitativní části byl sestaven seznam kroků, které povedou ke zlepšení situace ve spojení cirkulární a sociální ekonomiky. Oslovení odborníci byli požádáni, aby ohodnotili jednotlivé kroky podle jejich naléhavosti. Tato část výzkumu byla zpracována kvantitativní metodou.
Princip místního rozměru v projektech zaměřených na sociální podnikání
Plecháčková, Taťána ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Šloufová, Romana (oponent)
Diplomová práce se zabývá naplňováním principu místního rozměru, jako jednoho z klíčových principů sociální ekonomiky v projektech financovaných ze strukturálních fondů EU. První část práce se věnuje konceptu sociálního podnikání a jeho vývoji v ČR v posledních letech, včetně aktuálních možností finanční podpory sociálních podnikatelů ze strukturálních fondů EU. Následuje empirická část zaměřená na vyhodnocení šetření realizovaného přímo v sociálních podnicích, které by mělo přinést zpětnou vazbu z reálného podnikatelského prostředí ohledně chápání principů sociální ekonomiky, které jsou postupně zaváděny do praxe. Naplňování principu místního rozměru je popsáno na základě odpovědí respondentů na výzkumné otázky zjišťující nástroje zveřejnění podniků v lokalitě, formu komunikace a spolupráce se stakeholdery, využívání místních zdrojů a uspokojování místních potřeb, samotné vnímání své role v regionu a zapojení do komunitního plánování.
Kontroverzní povaha sociálního podniku jako komercionalizované organizace občanského sektoru
Hořínková, Monika ; Frič, Pavol (vedoucí práce) ; Witz, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce je komercionalizace občanských organizací, kterou rozumíme proces, kdy přejímají v rámci svého fungování některé postupy, metody a strategie komerčního sektoru, s cílem vygenerování zisku. Za nejvyšší úroveň komercionalizace považuje práce transformaci občanské organizace v sociální podnik. V další možné úrovni už by se z takové organizace stal tržní podnik nahlížený jako sociálně odpovědný. Sociální podnik je přitom definován jako taková občanská organizace, pro kterou je dosahování zisku stejně důležité jako zvýšení veřejného prospěchu, tedy naplnění vlastního altruistického poslání. Protože spojuje dva protichůdné atributy v podobě sociální a ekonomické mise, přičemž ekonomické poslání může to původní sociální ohrožovat, je považován za kontroverzní. Cílem práce je proto zjistit, jaký význam má pro život organizace občanského sektoru takováto transformace v sociální podnik, a jak tato transformace ovlivňuje její fungování a podstatu. Vychází přitom primárně z teorie občanské společnosti, občanského sektoru, sociální ekonomiky a teorie sociálního podniku. Jedná se o případovou studii, jejíž součástí jsou tři integrační sociální podniky.
Organizace občanské společnosti poskytující sociální služby a vykazující ekonomické aktivity v Pardubickém kraji
Marková, Tereza ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Šloufová, Romana (oponent)
Diplomová práce se zabývá výsekem organizací občanské společnosti, které poskytují sociální služby a sídlí na území Pardubického kraje. Cílem práce je zjistit prostřednictvím dotazníkového šetření, zda vlastní příjmy těchto organizací jsou určující pro jejich identifikaci s konceptem sociální ekonomiky, sociálního podnikání. Druhým cílem práce je na podkladě polostrukturovaných rozhovorů se zástupci těchto organizací rozpoznat, jak naplňují jednotlivá kritéria sociálního podniku dle tzv. "jemnější definice" stanovené organizací EMES. První dvě kapitoly práce uvádějí do konceptů občanského sektoru a sociální ekonomiky, seznamují s jejich průsečíky a odlišnostmi. Dále se zabývají sociálními službami, podporou organizací občanské společnosti z pohledu mnoha aktérů, jejich financováním a ekonomickými aktivitami. Třetí kapitola je věnována samotnému výzkumu.
Sociální podniky v Praze : komunikace podnikání se sociálním prospěchem
Čížková, Klára ; Matyáš, Ondřej (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent)
Diplomová práce pojednává o sociálních podnicích a jejich využití marketingových nástrojů pro jejich komunikaci. V první části diplomové práce je vymezena oblast, ve které se sociální podniky a sociální firmy v České republice pohybují, včetně legislativního prostředí. Jelikož se jedná o relativně nový koncept, tak jsou zde odkazy na přístupy a inspiraci ze zahraničí. Část práce věnovaná marketingu představuje možné přístupy k marketingové prezentaci a celkové komunikaci sociálních podniků a sociálních firem. Snahou byl přehled možných způsobů jejich komunikace směrem k jejich cílovým skupinám. Samotný výzkum je zaměřen na komunikaci sociálních podniků z několika úhlů. Jednak se jedná o pohled samotných subjektů sociálních ekonomiky, představené prostřednictvím dotazníku a obsahové analýzy webových stránek a výročních zpráv. Dále je zde prezentován pohled organizace NESsT, která se věnuje tématice sociálního podnikání. Poslední pohled na sociální podniky a sociální firmy a jejich komunikaci tvoří dotazníkové šetření u vybrané části veřejnosti.
Integrační sociální podnik jako nástroj aktivní politiky zaměstnanosti
Dudáková, Zuzana ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
Sociální ekonomika je rychle se rozvíjející oblastí národního hospodářství po celém světě. V České republice se k principům sociální ekonomiky hlásí stále více subjektů jak ze ziskové, tak i z neziskové sféry. Legislativní rámec pro sociální podnikání není zatím vytvořen, což na jedné straně brzdí rozvoj sociálního podnikání v soukromé sféře a na druhé straně komplikuje jeho uznání ze strany státních institucí, které dost dobře nejsou schopny bez právního vymezení s tímto fenoménem pracovat. Prvním krokem k podpoře sociálního podnikání by proto mělo být jeho legislativní vymezení, a to zejm. vymezení sociálně integračních podniků, které zaměstnávají osoby s výrazně ztíženým přístupem na trh práce. Cílem diplomové práce je vyhodnotit validitu již dříve navrhovaných indikátorů k identifikaci charakteristických znaků integračních sociálních podniků pro Českou republiku a podat návrhy jejich případných úprav. Práce také identifikuje oblasti, ve kterých je potřebná podpora sociálních podniků tak, aby byly schopny jednotlivé indikátory naplnit. Klíčová slova Indikátor, osoby znevýhodněné na trhu práce, sociální ekonomie, sociální podnik, integrační sociální podnik, sociální podnikatel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.